کانون ایرانیان: پارک جنگلی سعیدی آشتیانی نور در استان مازندران
کانون ایرانیان

۱۳۹۰ فروردین ۲۹, دوشنبه

پارک جنگلی سعیدی آشتیانی نور در استان مازندران

http://kanooneiranian.blogspot.com/
http://kanooneiranian.blogspot.com/
پارک جنگلی نور در فاصله 3 کیلومتری شرق شهر نور در استان مازندران واقع شده که با مساحتی حدود 4000 هکتار که از نظر وسعت یکی از بزرگترین پارک جنگلی خاور میانه است . دارای طبیعت زیبا و یکی از تفرجگاه مهم شمال ایران است .
در ابتدای ورودی غربی پارک که از جاده اصلی نور محمودآباد جدا می شود ، سر در زیبای سنگی با ویژگی های معماری و پوشش چوبی ساخته شده که دیدنی است .

وضعیت امکانات و تسهیلات تفریحی ، گردشگری ؛ حمل و نقل و اسکان و ... آن مکان :
وجود سبزه زار هایی در زیر درختان انواع گونه های جنگلی مانند افرا ، ممرز ، توسکا ، انجیلی و ... ، رستوران زیبا در میان انبوه درختان سر به فلک کشیده ، آلاچیق های متعدد چوبی ، پارک کودک ، مسجد ، سرویس های بهداشتی ، زمین های ورزشی فوتبال و والیبال و غیره سبب شده تا هر فردی مشتاق به گذراندن اوقات فراغت در آن شود .

پارک جنگلی نور بین 8/52 تا 2/53 طول جغرافیایی و 32/36 تا 36/36 عرض جغرافیایی قرار داشته است .

پارک جنگلی نور در حال حاضر از بزرگترین جنگلهای طبیعی کشور می باشد که بعلت قرار گرفتن در کنار جاده کناره و ساحل دریای خزر دارای موقعیتی بسیار ممتاز می باشد ، دو آیتم مهم یعنی وجود منابع آبی که همانا وجود دریای خزر می باشد که از جاذبه های منحصر به فرد شمال کشور می باشد و همچنین دسترسی مناسب و آسان که قرار گرفتن پارک در کنار جاده آزاد راه شمال می باشد ، باعث گردیده تا این پارک دارای موقعیتی بسیار مهم و منحصر به فرد باشد .

این پارک دارای گونه های گیاهی و جانوری متنوعی بوده و وجود گونه ذخیره گاهی و دارای ارزش ژتیکی بالا یعنی سپید پلت در مساحتی بالغ بر 550 هکتار در داخل این پارک ، آن را در مقایسه با سایر پارک ها ممتاز نموده است.
پارک جنگلی سعیدی آشتیانی نور با مساحتی بالغ بر 3600 هکتار همچون نگین انگشتری در جنگلهای جلگه ای کرانه ی دریای خزر می درخشد . این پارک جنگلی جزو آخرین باقیمانده جنگل های جلگه ای بوده و در سال 1351 با همت مرحوم سعیدی آشتیانی طراحی و احداث گردید .

آدرس : مازندران . درکیلومتر 5 نور به محمودآباد و در شرق نور

anarjar.blogfa.com ، dpp.irib.ir ، sari.frw.org.ir

0 نظرات:

ارسال یک نظر