کانون ایرانیان: سرزمین چهار رنگ مرکزی
کانون ایرانیان

۱۳۹۰ خرداد ۱۳, جمعه

سرزمین چهار رنگ مرکزی

غار نخجیر شگفت‌انگیزترین غار جهان
free
غار نخجیر یکی از پدیده‌های نادر زمین‌شناسی مرکز ایران است که در 8کیلومتری شمال شرقی شهرستان دلیجان (حد فاصل نراق - دلیجان) در دامنه کوه واقع شده و به دوران سوم زمین‌شناسی تعلق دارد. این غار در پی عوامل زمین‌ساختی و هوازدگی شیمیایی پدید آمده و عموماً بلورین بوده و از پتانسیل عظیم سنگ‌های تزئینی برخوردار است.

ارتفاع غار نخجیر گاهی از 20 متر تجاوز می‌کند. دره‌های ژرفی که بیشتر راه‌های انحرافی را فراگرفته بازتاب نور از منشورهای بلور و کلسیت در کنار آویزهای متنوع، پوشش اسفنجی بلورین دیواره‌ها و کف غاره آن را مساعد بازدید جهانگردان کرده‌است.
استان مرکزی

سنگ‌های تزئینی با اشکال متنوع مانند عقاب، لاک پشت، گوزن، انسان، کبوتر و تندیس‌های عظیم الجثه بلورین ایجاد شده‌است که بیشتر آنان از جنس آهک است. تالارهای "عروس"، "گل کلمی"، "آبشارگلی"، "فرسنگ" و "هیولا" از جمله بخش‌های دیدنی این غار نادر و عجیب هستند و در انتهای آن استخر آبی وجود دارد و تالارهای بزرگی نیز در کنار این استخر مشاهده می شود.

پروژه ملی دهكده گردشگری رودشور
free
پروژه تفریحی رودشور به عنوان پروژه‌ای بین المللی در منتهی الیه استان مرکزی به سمت تهران، در حال اجراست و حدود هزار و 400 هكتار زمین را در بر می‌گیرد که با امکانات رفاهی، گردشگری، تفریحی و ورزشی به گردشگران خدماتی ارائه می کند و ایجاد فضاهایی مانند مجموعه تفریحات آبی و ساحلی، زمین گلف، شهربازی، دهكده اسب‌دوانی، دهكده ورزشی شامل پیست اتومبیل‌رانی، كارتینگ، موتورسواری و دوچرخه‌سواری از امكانات در نظر گرفته شده برای این پروژه است.
استان مرکزی

2 هزار اثر تاریخی و گردشگری

استان مركزی استانی با بیش از شش هزار سال قدمت دارای بیش از دو هزار اثر تاریخی شناخته شده است كه توجه به آن می‌تواند استان را به قطب گردشگری تبدیل كند. بنابراین، این بار که برای یک سفر کوتاه به اطراف کشور سری به آژانس های مسافرتی زدید، یادتان باشد برنامه سفر به استان مرکزی را هم نگاهی بیندازید تا این بار با این گوشه ناشناخته کشور بیشتر آشنا شوید. استانی که همیشه برای گردش و تفریح مسافران، یک برگ رو نشده دارد!

0 نظرات:

ارسال یک نظر