کانون ایرانیان: غار زينگان
کانون ایرانیان

۱۳۹۰ تیر ۴, شنبه

غار زينگان

http://kanooneiranian.blogspot.com/

1 نظرات:

  • غار زينگان ( معروف به غار بهشت)

    غار زينگان ( معروف به غار بهشت)

    مسير دسترسي به غار زينگان بدين ترتيب است كه بايد از از شهر ايلام به طرف صالح آباد واقع در ۵2 كيلومتري غرب ايلام سفر کنید. اين غار در صالح آباد كاملا شناخته شده است و تابلويي در نزديكي امامزاده علي صالح مسير را نشان مي دهد.
    از درون صالح آباد تا ورودي غار زينگان حدود ۵ كيلومتر جاده نه چندان مناسب وجود دارد كه تقريبا تمام مسير جاده دسترسي به غار از داخل آب رودخانه مي گذرد. و اين خود به نوعي ميتواند جالب و ديدني باشد. شناخته شده بودن اين غار در منطقه نكته جالبي است كه خوشبختانه با وجود استفاده از اين غار به عنوان تفرجگاه هنوز بكر بودن آن احساس مي شود. كه البته اميدواريم ادامه داشته باشد.
    درون غار و در تمام طول مسير آب زلالي جاري است و در بيشتر قسمت ها بايد از درون آب عبور كني كه در طول غار تماما از بالا آب بر روي سر و صورت شما فرود خواهد آمد. توصيه مي شود براي پيمايش مسير درون غار حتما از سندل استفاده شود.
    طول غار زینگان حدودا 5 الي۶ كيلومتر است هواي درون غار بسيار خنك و مطبوع مي باشد و به همين دليل به آن"غار بهشت"نيز مي گويند.
    بهترين زمان براي پيمايش غار زينگان بهار و تابستان مي باشد...آب چك هاي طبيعي در طول غار طراوت خاصي بخشيده است. علت اينكه غار زينگان در فصل تابسان طراوت و شادابي خاصي را دارد اين است كه با توجه به گرمسير بودن منطقه صالح آباد و گرماي بيش از حد در فصل تابسان و قرار داشتن اين چنين جاي خنك در دل آن گرما بسيار جالب و ديدني خواهد بود كه من فصل تابستان را براي ديدن غار زينگان توصيه مي كنم.

    ۴ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۱۱

ارسال یک نظر