علی معلم از پروژه 70 میلیون دلاری کوروش می گوید
راسل کرو بهترین گزینه برای نقش کوروش بزرگ است
راسل کرو بهترین گزینه برای نقش کوروش بزرگ است
علی معلم ، تهیه کننده فیلم کوروش کبیر در تازه ترین گفتگوی خود خبرهای جدیدی از این فیلم ارائه داد.
علی معلم تهیهکننده و منتقد سینما همچنین در مورد مسایل مختلف از جمله پروژه بزرگ فیلم "کوروش" و نماینده ایران در اسکار امسال سخن گفت.
وی گفت: عدهای میگویند اکران فیلم خارجی ممنوع، عدهای هم میگویند چرا ممنوع و در این میان اساساً هیچکس نیامده بپرسد که در استراتژی فرهنگی نظام جمهوری اسلامی جای سینما کجاست. ما آنقدر شخصی نظر دادهایم که بارها پیش آمده فیلمی که جایزه اصلی جشنواره فیلم فجر را به خود اختصاص داده است بعداً توقیف شده و فیلمی که توقیف بوده جایزه اصلی جشنواره را برده است!
معلم اضافه کرد: متاسفانه همیشه دستگاه مسئولی وجود داشته که خیلی بزرگ دیده شده ولی هیچوقت نتوانسته کار خاصی انجام بدهد و آن شورای عالی انقلاب فرهنگی است؛ به شخصه هیچوقت نفهمیدم این شورا مشخصاً چه کار میکند.
این تهیهکننده سینما همچنین درباره مراحل تهیه فیلم "کوروش" گفت: این پروژه، پروژه بلند مدتی است و حداقل مطالعات آن یک سال و نیم به طول میانجامد. نکته دیگر این است که این پروژه نیازمند سرمایه گذاری کلان است و ممکن است به اندازه کل گردش مالی سینمای ایران هزینه ببرد. فیلم "کوروش" ممکن است 70 میلیون دلار هزینه ببرد و پروژهای نیست که بشود به همین سادگی آن را انجام داد اگر هم در سطح پائین انجام شود،میشود مثل یکی از همین فیلمهایی که امروز ساخته میشود و تا رامهرمز و کرج هم برد ندارد!
معلم گفت: تاکنون و در مسیر این پروژه نزدیک به شش هزار ایمیل از افراد مختلف دریافت کردهام که آمادگی خود را برای کمک به این پروژه از یک تا 100 هزار دلار اعلام کردهاند. نکته عجیب این است که هیچکدام از مسئولان فرهنگی ما تا به حال یک کلمه درباره این پروژه اظهار نظر نکردهاند و اگر هم حرفی زدهاند این بوده که خودمان داریم چنین پروژهای میسازیم. من نمیدانم پروژه آنها در چه حدی است.
علی معلم گفت: راسل کرو (بازیگر فیلم گلادیاتور) بهترین گزینه برای پروژه کوروش کبیر است.
وی همچنین درباره پیشبینیاش از کسب موفقیت توسط فیلم "بدرود بغداد" نماینده ایران در اسکار گفت: تصور نمیکنم موفقیتی حاصل شود چون این قضیه نه تنها از راه منطقیاش پیش نرفت و کارشناسی نشد بلکه فیلم هم قربانی شد. "بدرود بغداد" فیلم خوبی است ولی شکل اسکاری ندارد.
معلم در پایان گفت: جالب است پارسال فیلم "بدرود بغداد" را در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر راه ندادند و گفتند دلیل این کار این است که "بدرود بغداد" یک فیلم تجربی است. این فیلم تجربی امروز نماینده سینمای حرفهای ایران در اسکار شده است.
وی گفت: عدهای میگویند اکران فیلم خارجی ممنوع، عدهای هم میگویند چرا ممنوع و در این میان اساساً هیچکس نیامده بپرسد که در استراتژی فرهنگی نظام جمهوری اسلامی جای سینما کجاست. ما آنقدر شخصی نظر دادهایم که بارها پیش آمده فیلمی که جایزه اصلی جشنواره فیلم فجر را به خود اختصاص داده است بعداً توقیف شده و فیلمی که توقیف بوده جایزه اصلی جشنواره را برده است!
معلم اضافه کرد: متاسفانه همیشه دستگاه مسئولی وجود داشته که خیلی بزرگ دیده شده ولی هیچوقت نتوانسته کار خاصی انجام بدهد و آن شورای عالی انقلاب فرهنگی است؛ به شخصه هیچوقت نفهمیدم این شورا مشخصاً چه کار میکند.
این تهیهکننده سینما همچنین درباره مراحل تهیه فیلم "کوروش" گفت: این پروژه، پروژه بلند مدتی است و حداقل مطالعات آن یک سال و نیم به طول میانجامد. نکته دیگر این است که این پروژه نیازمند سرمایه گذاری کلان است و ممکن است به اندازه کل گردش مالی سینمای ایران هزینه ببرد. فیلم "کوروش" ممکن است 70 میلیون دلار هزینه ببرد و پروژهای نیست که بشود به همین سادگی آن را انجام داد اگر هم در سطح پائین انجام شود،میشود مثل یکی از همین فیلمهایی که امروز ساخته میشود و تا رامهرمز و کرج هم برد ندارد!
معلم گفت: تاکنون و در مسیر این پروژه نزدیک به شش هزار ایمیل از افراد مختلف دریافت کردهام که آمادگی خود را برای کمک به این پروژه از یک تا 100 هزار دلار اعلام کردهاند. نکته عجیب این است که هیچکدام از مسئولان فرهنگی ما تا به حال یک کلمه درباره این پروژه اظهار نظر نکردهاند و اگر هم حرفی زدهاند این بوده که خودمان داریم چنین پروژهای میسازیم. من نمیدانم پروژه آنها در چه حدی است.
علی معلم گفت: راسل کرو (بازیگر فیلم گلادیاتور) بهترین گزینه برای پروژه کوروش کبیر است.
وی همچنین درباره پیشبینیاش از کسب موفقیت توسط فیلم "بدرود بغداد" نماینده ایران در اسکار گفت: تصور نمیکنم موفقیتی حاصل شود چون این قضیه نه تنها از راه منطقیاش پیش نرفت و کارشناسی نشد بلکه فیلم هم قربانی شد. "بدرود بغداد" فیلم خوبی است ولی شکل اسکاری ندارد.
معلم در پایان گفت: جالب است پارسال فیلم "بدرود بغداد" را در بخش مسابقه جشنواره فیلم فجر راه ندادند و گفتند دلیل این کار این است که "بدرود بغداد" یک فیلم تجربی است. این فیلم تجربی امروز نماینده سینمای حرفهای ایران در اسکار شده است.
منبع:مهر
0 نظرات:
ارسال یک نظر