کانون ایرانیان: صخره‌‌هایی از جنس موج
کانون ایرانیان

۱۳۹۰ خرداد ۹, دوشنبه

صخره‌‌هایی از جنس موج

هرگز فکر می‌کردید، روزی بتوانید به این راحتی بر روی امواج اقیانوس ها راه بروید، دوچرخه سواری و گشت و گذار کنید، یا اینکه بر لبه‌ آن ایستاده و برای دوربین ژست بگیرید.
بله برروی این امواج شما می توانید به راحتی به گشت و گذار خود وسعت داده و بدون ترس از غرق شدن یا خورده شدن توسط کوسه ها، موج سواری کنید.
چرا که این امواج از جنس صخره هستند، صخره‌هایی که به شکل امواج بلند اقیانوس‌ها در دل جنگل‌های زیبای هیدن- استرالیا از دیر باز جا خوش کردند.
صخره‌‌هایی از جنس موج
ارتفاع این صخره‌ها حدود، 14 متر و طول آنها 110 متر است. از نظر علم زمین شناسی وجود چنین پدیده‌ای بسیار تعجب برانگیز است.
صخره‌‌هایی از جنس موج
زمین شناسان معتقدند؛ قدمت این صخره‌ها، بیش از 2700 میلیون سال است. یعنی در عصر یخ بندان بوجود آمده‌اند. جنس آنها بیشتر گرانیت است که با فرسایش تدریجی به امواج بلند اقیانوس تغییر شکل داده‌اند.
صخره‌‌هایی از جنس موج
بخشی از این صخره‌ها به صورت تندیس‌های زیبا به دست این طبیعت شگفت انگیز تراشیده شده‌اند. این صخره‌ها توسط باران شسته و به شکل راه‌راه عمودی در آمده اند. قسمت انتهایی این صخره‌ها با رسوبات شیمیایی چون؛ کربنات و هیدروکسید آهن، تصاویر زیبایی از رنگ‌های؛ قرمز، خاکستری و زرد به جا گذاشته‌اند.
صخره‌‌هایی از جنس موج
صخره‌های مواج در طول روز با تغییر زاویه تابش خورشید، مناظر بی‌نظیری را به چشم انسان منتقل می کنند بطوری که هر انسانی ناخوداگاه مجذوب تماشای آن می شود.
دیدن این منطقه در زمان‌های مختلف روز در بروشورهای راهنمای گردشگری به گردشگران و عکاسان توصیه شده است.
صخره‌‌هایی از جنس موج
صخره‌‌هایی از جنس موج

0 نظرات:

ارسال یک نظر