کانون ایرانیان: عکس»پارک جنگلی تلار رود و دریاچه جاده نظامی در استان مازندران
کانون ایرانیان

۱۳۸۹ دی ۱۷, جمعه

عکس»پارک جنگلی تلار رود و دریاچه جاده نظامی در استان مازندران

http://kanooneiranian.blogspot.com/
http://kanooneiranian.blogspot.com/
پارک جنگلی تلار قائمشهر با وسعت ‪۱۵‬هکتار در ۱۰‬ کیلومتری قائمشهر واقع است و این پارک در حدود 7 کیلومتر با مرکز شهر فاصله داشته و در انتهای مسیر موسوم به جاده نظامی قرار دارد و به عنوان یک منطقه تفریحی و سیاحتی جزو یکی از مناطق ‪۶۰‬ گانه گردشگری استان مازندران به شمار می ‌رود .

جاده نظامی در ورودی غربی قائمشهر در انتهای جاده بابل که بر روی رود تلار ساخته شده به طرف جنوب از جاد اصلی جدا شده و در موازات رود تلار امتداد می‌ یابد . در طی مسیر نیز مناظر طبیعی زیبایی و جود دارد که مهمترین آن یک دریاچه زیبا در حاشیه جاده می‌ باشد . پارک جنگلی تلار با وسعت فراوان ، درختان قدیمی و آرامش دل انگیز گردشگران است .

پارک های جنگلی موجود در سطح کشور براساس ملاک های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همچون امکانات ، وسعت و موقعیت جغرافیایی به سطوح محلی ، استانی ، ملی و بین‌ المللی تقسیم‌ بندی می‌ شوند و پارک جنگلی تلار از لحاظ رتبه ‌بندی این سازمان ، در رده محلی قرار گرفته است .

همچنین قرار داشتن دریاچه ‌ای با نام " دریاچه جاده نظامی " در حاشیه این پارک جنگلی ، محیطی فراهم آمده است تا مسافران و گردشگران با خاطری باز قادر به استفاده از این مکان و امکانات خدادادی شوند .

mazandsea.blogfa.com ، tireng.com

0 نظرات:

ارسال یک نظر