کانون ایرانیان: عکس» سراب نیلوفر در استان فارس
کانون ایرانیان

۱۳۸۹ دی ۲۸, سه‌شنبه

عکس» سراب نیلوفر در استان فارس

http://kanooneiranian.blogspot.com/
http://kanooneiranian.blogspot.com/



سراب نیلوفر دریاچه کوچکی در حدود ۲۰ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه است که مملو از گل ‌های نیلوفر است که در فصول گرم سال غنچه‌ ها و برگ ‌های آن سر از آب برآورده و قسمت زیادی از آن را می‌ پوشاند . اطراف این سراب تأسیسات رفاهی گردشگری و پارکی احداث شده‌ است .

سراب زیبای نیلوفر دارای چند چشمه جوشان است که آب این سراب را تامین می کند . این سراب زیبا در فصول مختلف سال پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

در استان کرمانشاه 550 سراب و چشمه بزرگ و کوچک با آبدهی سالانه 827 میلیون متر مکعب وجود دارد که از آن جمله می توان به سراب های روانسر ، بیستون ، سنقر ، هرسین ، دربند ، قنبر و خضر زنده اشاره کرد .
این سراب دارای موقعیت مناسبی برای زندگی پرندگان آبزی مهاجر و بومی می باشد و بخش عمده ای از سطح آب سراب از نیلوفر زیبا و دیگر گونه های گیاهی کم نظیر پوشیره شده است .

وسعت زیاد دریاچه باعث تبخیر فراوان آب در فصل تابستان می شود . مجموعه این سراب به صورت پارک تفریحی و توریستی بسیار مفرحی در آمده که در روزهای تعطیل پذیرای مردم می باشد . گل نیلوفر در اندیشه ایرانیان قدیم از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده است و تقدس خاص داشته است و تکرار گل نیلوفر در نقوش تاریخی طاق بستان این امر را تائید می کند .

این مکان با امکانات تفریحی از قبیل قایقرانی در دریاچه و ماهیگیری و تسهیلات دیگر جای مناسبی برای گذر اندن اوقات و ایجاد ساعات خوش برای بازدیدکنندگان فراهم می کند .

1 نظرات:

ارسال یک نظر