کانون ایرانیان: عکس»آبشار کمردوغ در استان کهگیلویه و بویر احمد
کانون ایرانیان

۱۳۸۹ دی ۲۰, دوشنبه

عکس»آبشار کمردوغ در استان کهگیلویه و بویر احمد

http://kanooneiranian.blogspot.com/
http://kanooneiranian.blogspot.com/'
آبشار کمردوغ در قلعه رئیسی مرکز بخش چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه در زمره زیبایی ‌های طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد به شمار می ‌رود . اما برای گردشگران ناشناخته مانده ‌است . این آبشار زیبا و دیدنی که نزدیک به ۱۰۰ متر ارتفاع و بیش از ۶۰ متر عرض دارد در ۱۰ کیلومتری قلعه رئیسی مرکز این بخش واقع شده ‌است . برای رفتن به چاروسا باید جاده‌ های پرپیچ و خم کوهستانی را از میان جنگل ‌های بلوط در شمال شهر دهدشت به طول ۷۰ کیلومتر طی کرد .

مشایعت کننده مسافران در این مسیر ، چشم انداز هاى زیباى طبیعى اما پر از گردنه است که اگر مسافرت از این مسیر براى اولین بار باشد شاید که مسافر به وحشت افتد . بخش چاروسا پنج دهستان و ۳۴۴روستا با جمعیتى حدود ۶۵ هزار نفر دارد که اغلب روستا ها به صورت پراکنده و دور از هم قرار دارند . وجود امامزادگان سید محمود و میر سالار که از نوادگان امام هشتم هستند در نزدیکى این آبشار هر ساله تعداد زیادى زائر را به این منطقه فرامى خواند و ارزش این اثر طبیعى را چند برابر کرده است .
این آبشار در تمام فصل سال داراى آب است ، ارتعاشات بلور هاى زرین و معلق آب آن در بلندا ، رنگین کمان هفت رنگ را بطور واضح به تصویر کشیده است .
به گفته اهالى با اندک توجهى سازمان گردشگرى و میراث فرهنگى قطعا این منطقه مى تواند به یکى از جالب ترین مناطق جذب گردشگرى تبدیل شود . خاکى بودن راه سبب شده تا آبشار کمردوغ با آن همه زیبایى گمنام بماند .

این آبشار از ضلع شرقى کوه هاى قلعه رئیسى با ترکیب چشمه هاى متعدد سر چشمه مى گیرد و در طول سال آب زلال ، شیرین و خنک از آن جارى است . روستاى کمردوغ در نزدیکى این آبشار قرار دارد و به این دلیل کمر دوغ نامیده شده که رنگ صخره هاى آن سپید و شبیه به دوغ است . بخش چاروسا در ۲۳۰ کیلومترى شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است .

abrarnews.com ، wikipedia.org

1 نظرات:

ارسال یک نظر