کانون ایرانیان: عکس»آبشار شیر آباد در استان گلستان
کانون ایرانیان

۱۳۸۹ دی ۱۷, جمعه

عکس»آبشار شیر آباد در استان گلستان

http://kanooneiranian.blogspot.com/
http://kanooneiranian.blogspot.com/
استان گلستان با دارا بودن آبشار ها و چشمه سار های فراوان به سرزمین آبشاران معروف بوده و با توجه به جذابت های طبیعی فراوان به گنجینه اکوتوریسم ایران مشهور است . فریدون فعالی سرپرست سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اعلام این مطلب گفت : از جمله آبشار های این سرزمین می توان به آبشار شیر آباد ، کبود وال ، آبشار گلستان و باران کوه ، آبشارهای زیارت و دو آب کردکوی اشاره نمود که همگی با توجه به گردشگاهی طبیعی بودن ....

و با توجه به جذابیت های موجود در ایام سال جذب گردشگر و مسافرین زیادی می باشند .
آبشار شیر آباد نیز که در جنوب شهر خان ببین واقع شده با توجه به موقعیت خاص و وجود 7 آبشار در 7 طبقه و غار منحصر به فرد آن مورد توجه گردشگران فراوانی است .
سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان نیز در این راستا اقدام به آماده سازی مجموعه گردشگری شیر آباد نموده تا با ساماندهی و محوطه سازی مقدماتی جذب گردشگر بیشتر را فراهم کند .
در سال 85 عملیات آسفالت مسیر دسترسی آبشار شیر آباد با اعتبار مصوب 250 میلیون ریال انجام و به اتمام رسید .
آبشار شیرآباد در شهرستان رامیان و در نزدیکی شهر خان ببین قرار داشته و در دل جنگلی بسیار زیبا واقع شده است . در نزدیکی این ابشار غار نیز وجود دارد .

آبشار اول ۲۵ متر ارتفاع و ۸۱ متر عمق دارد و آبشار دوم آن ۱۲ متر ارتفاع و ۸۰ متر عمیق است و عروس آبشار های منطقه نیز شناخته می ‌شود . غار این جنگل به دیو سپید و سمندر معروف هستند .
آبشار شیرآباد که با ارتفاعی بلند و دریاچه ای عمیق ، همه ساله تعداد بیشماری از مسافران و علاقه مندان طبیعت را به سوی خویش جذب می کند .
Wikipedia.org
Anobanini.ir

0 نظرات:

ارسال یک نظر