کانون ایرانیان: عکس»رودخانه سزار در استان لرستان
کانون ایرانیان

۱۳۸۹ دی ۱۷, جمعه

عکس»رودخانه سزار در استان لرستان

http://kanooneiranian.blogspot.com/
http://kanooneiranian.blogspot.com/
رودخانه سزار از گرد آمدن آب های الیگودرز و بروجرد و در منطقه دورود تشکیل می ‌شود . رودخانه سزار از تلاقی رود های تیره و ماربره تشكیل شده است . این رودخانه از روزگار باستان حد فاصل لر کوچک و لر بزرگ بوده است هم اینکه نیز همین نظم از نظر اجتماعی و فرهنگی وجود دارد .

شاخه‌ های فرعی این رودخانه عبارتند از :
رودخانه ‌های سیلاخور ، گلرود در سراب سفید و شاخه ‌های فرعی رودخانه ماربره شامل دره تخت و كمندان می ‌باشد كه از ارتفاعات اشترانكوه سرچشمه می‌ گیرند .

در پایین دست ایستگاه بیشه با گذر از یک پل فلزی پیاده رو ، دو رودخانه کوچک به هم متصل می شوند و رودخانه سزار را تشکیل می دهند .
رودخانه سزار با آب روان ، زیبا و سفید خود روزانه پذیرای هزاران گردشگری است که از شهر های مختلف لرستان ، اصفهان ، خوزستان و چهار محال و بختیاری در این محدوده حاضر می شوند .

سزار از جمله رودخانه های پرآب و خروشان لرستان محسوب می شود که با گذر از بخش سپید دشت لرستان و تشکیل آبشار بیشه به استان خوزستان وارد می شود و بعنوان یکی از سرچشمه های دز محسوب می شود .

در ابتدای مسیر تشکیل سزار ، بیشه های پر درخت چشم هر بیننده ای را به خود متوجه می سازد و در این میان صدای خروش آب های روان از آبشار بیشه گوش انسان را نوازش می دهد .
کمی پایین تر و در گذر از بیشه های پر درخت ، آبشار بیشه لرستان با جمال و زیبایی خدادادی خود ، چشم هر رهگذری را به یکی از زیبایی های خلقت هستی معطوف می کند .

0 نظرات:

ارسال یک نظر