کانون ایرانیان: عکس» تپه عباس آباد ( همدان ) در استان همدان
کانون ایرانیان

۱۳۸۹ دی ۱۷, جمعه

عکس» تپه عباس آباد ( همدان ) در استان همدان

http://kanooneiranian.blogspot.com/

تپه عباس آباد همدان در نزدیکی و مشرف به میدان قائم ( میدان داریوش ) ( میدان آخر آسفالت ) قرار دارد . این تپه به دلیل مشرف بودن به شهر همدان ، همواره از موقعیت ویژه ‌ای برخوردار بوده‌ است . از جمله در گذشته هر گاه حاکمی تغییر می‌ کرده ، در بالای آن ساز و طبل و کوس نوبتی نواخته می‌ شده و به همین جهت به « تپه نقاره خانه » نیز معروف بوده ‌است .

دو جاده یکی از ابتدای چهار باغ ارم و دیگری از اوائل جاده گنجنامه ، دسترسی به بالای تپه را امکان پذیر می نماید . با توجه به قابلیت های جغرافیایی ، طبیعی و گردشگری این تپه ، در سال های اخیر تاسیسات تفریحی ، پذیرائی و اسکان و موقت مناسبی احداث شده و به مجتمع تفریحی و سیاحتی تبدیل گردیده ‌است . از جمله در بالای تپه استخری و در وسط آن رستوران زیبائی احداث شده ‌است . از بالای تپه از یک سو ، چشم انداز طبیعی دره سرسبز عباس آباد و از طرف دیگر ، نمائی از شهر همدان نمایان است . از ضلع جنوب شرقی این مجتمع ، آبشار مصنوعی زیبائی جریان دارد .

علاقمندان می ‌توانند از طریق کوچه باغ های اطراف تپه پیاده به بالا بروند یا بوسیله بالابر از ضلع جنوبی چهار باغ ارم ، مسیر ۱۲۰۰ متری آن را تا بالای تپه و بالعکس ، طی نمایند و شاهد فضای سبز باغات و دورنمای شهر همدان و آب و هوای مطبوع آنجا باشند . مسجد ، پارکینگ ، زمین مخصوص بازی اسکیت و فروشگاه خوراکی و تنقلات ، از دیگر تاسیسات رفاهی و تفریحی آن می ‌باشد .

sohail2d.com
banoo.net

0 نظرات:

ارسال یک نظر