کانون ایرانیان: عکس»مسجد سلطانی بروجرد در استان لرستان
کانون ایرانیان

۱۳۸۹ دی ۱۷, جمعه

عکس»مسجد سلطانی بروجرد در استان لرستان

http://kanooneiranian.blogspot.com/
http://kanooneiranian.blogspot.com/
آبشار آب سفید یکی از طبیعی ترین و زیباترین آبشار های کشور است که در بخش بشارت الیگودرز واقع شده است ، این آبشار با ارتفاعی بیش از 60 متر از تونلی در دل کوه بیرون می آید و سرچشمه آن در پرده ابهام باقی مانده است . هر ساله در فصل بهار و تابستان این عروس سفید پوش میزبان اکثر مردم ایران است . آنان با طی کردن مسیری صعب العبور به دور از هیاهوی شهرنشینی ساعاتی و حتی بعضاً چندین روز را دراین منطقه سپری می کنند ، منطقه ای ییلاقی با کوه های سر به فلک کشیده و درختان زیبای بلوط و گردو که حتی در تابستان برای گذران شب به ناچار باید در پناه چادر بیتوته کنی ، اگر در خلوت صبح مقابل این عروس سفیدپوش بنشینی و لحظه ای به صدایش گوش فرادهی با تو سخن می گوید ، سخن از قدرت و عظمت حضرت باری تعالی ، قدرتی که ما انسان ها از درک واقعی آن عاجزیم ، قدرتیکه مختص ذات اوست و اندیشه درباره آن لرزه بر اندام انسان می اندازد . آبشار آب سفید در 90 کیلومتری شهرستان الیگودرز قرار دارد و تنها مسیر آن از روستاهای کاکلستان و قلیان است که سال گذشته آسفالت آن به طور کامل انجام شده است و آب آن نیز یکی از بهترین و سالم ترین آب های معدنی به شمار می رود .
این آبشار از دل کوه صخره ای به بیرون سرازیر می شود و سپس در مسافت کوتاهی به یک حوضچه تبدیل می شود . این آبشار در فصل بهار پذیرای گردشگران زیادی است و پوشش جنگلی و گیاهی در اطراف آبشار زیبایی وطراوت خاصی به این منطقه توریستی داده است . مسیر الیگودرز تا آبشار اتومبیل رو می باشد .
آب سفید ما بین دو کوه عظیم صخره ای وروبروی هم از سمت جنوب کوه به بیرون سرازیر و سپس در مسافت کوتاهی به رودخانه که بر روی آن سد ( رودبار ذلقی ) قرار دارد می ریزد . در اطراف آبشار پوشش جنگلی و گیاهی فراوانی دیده می شود که زیبایی وطراوت خاصی به این منطقه توریستی داده است .
طبیعت لرستان برای تمام فصول سال بالاخص بهار و تابستان قابل رفتن ولذت بردن از مناظر طبیعی وخدادادی آن وجود دارد .
تقریبا می‌توان گفت به علت اینکه آب آن به صورت مخلوط با هوا بر اثر برخورد با سنگ ها به شکل حباب سفید در می‌ آید به آب سفید معروف شده . در مسیر الیگودرز به آبشار مکان های زیبای قرار دارد که حیرت هر بازدید کنندهای را بر می‌انگیزد . خود آبشار در درهای تاریک که در اثر فعالیت های زمین شناختی و فرسایش توسط آب در چند هزار سال بوجود آمده قرار دارد .

bevo.blogsky.com
wikipedia.org

0 نظرات:

ارسال یک نظر