کانون ایرانیان: عکس»شن های روان صادق اباد در استان یزد
کانون ایرانیان

۱۳۸۹ دی ۱۸, شنبه

عکس»شن های روان صادق اباد در استان یزد

http://kanooneiranian.blogspot.com/
یکی از جالب ترین جاذبه های توریستی بافق تپه های شن های روان که با وسعت بیش از 1500 هکتار و ارتفاع بیش از 50 متر در فاصله 17 کیلومتری بافق در حاشیه روستای صادق اباد قرار دارد . محلی ها این منطقه رو به اسم « ریگ صادق آباد » میشناسند .

البته تا چند سال پیش این جاذبه توریستی خیلی شناخته شده نبود ولی دو سه سالی که بیشتر بهش اهمیت داده شده و تلاش هایی هم برای شناسوندن این منطقه صورت گرفته است . این منطقه پتانسیل بالایی در جذب توریست و گردشگر دارد ولی هنوز امکانات کاملی برای این کار فراهم نشده . البته به تازگی اهالی روستای صادق آباد یک کمپینگ تفریحی تاسیس کردند که در ایام تعطیل خدماتی رو مثل پیست شتر سواری – موتور سواری - کویر نوردی – پرواز با چتر پاراسل - والیبال ساحلی – حمام افتاب - زمین بدمینتون و میزبانی از اردو های دانش آموزی - برگزاری اردو های خانوادگی و ریگ نوردی رو ارائه میدهد .

یکی از برنامه های بسیار جالبی که در این منطقه اجراشد همایش کویر نوردی بود . این همایش در دی ماه سال 86 با حظور هیات هایی از چند استان کشور اجرا شد . تعداد زیادی از افراد علاقه مند به کویر نوردی در این همایش شرکت کردند و چند روزی رو در بافق میهمان مردم خونگرم کویر بودند .

omidebafgh.blogfa.com ، www.riga.ir

0 نظرات:

ارسال یک نظر