کانون ایرانیان: پیست اسکی بین المللی شمشک در استان تهران
کانون ایرانیان

۱۳۸۹ بهمن ۲۸, پنجشنبه

پیست اسکی بین المللی شمشک در استان تهران

http://kanooneiranian.blogspot.com/
http://kanooneiranian.blogspot.com/
پیست اسکی شمشک در 57 کیلومتری شمال شرقی تهران در روستای شمشک واقع می باشد . این پیست برای اولین بار در سال 1337 مورد بهره برداری قرار گرفت و شامل 2 تله سیژ ، 3 تله اسکی بشقابی و 2 تله اسکی چکشی می باشد . پیست همچنین مجهز به نورافکن زرد بوده و می‌توان تا پاسی از شب در آن به اسکی پرداخت .

پیست اسکی شمشک بعد از پیست اسکی دیزین در شهریور 1375 با تغییرات در شیب ، مسیر پیست و تایی آن از طرف فدارسیون جهانی عنوان بین المللی به خود گرفت . امکانات رفاهی این پیست شامل 2 هتل ، 4 ستوران می باشد که در فصل زمستان پذیرای ورزشکاران و طبیعت دوستان است .

ارتفاع بالا ترین نقطه این پیست از سطح دریا 3050 متر و پایین ترین نقطه این پیست از سطح دریا 2550 است . طول فصل اسکی در شمشک از اوایل آذر تا اواسط فروردین ماه متغیر است . شمشک در فصل تابستان محل بسیار خوبی برای تفریح و ورزش است . هوای مطلوب این منطقه همچنین نزدیکی آن به شهر بزرگ تهران باعث جلب توجه بسیاری از توریست های داخلی و خارجی گردیده . در ضمن هنگام فصل زمستان پیستشب اسکی شمشک با وجود نورافکن های زرد رنگ محیطی جذاب و دیدنی را فراهم آورده تا اسکی بازان بتوانند تا پاسی از شب نیز به اسکی کردن بپردازند .

پیست اسکی شمشک از پیست‌های اسکی تهران است . این پیست پس از دیزین، دومین پیست اسکی بزرگ ایران است .
طول فصل اسکی معمولا از اوایل آذر تا اواسط فروردین می ‌باشد .

امکانات رفاهی
امکانات اقامتی شمشک ، شامل دو هتل است . در این میان هتل شمشک دارای ۳۲ اتاق و ۴ سوئیت بوده و در رتینگ سازمان میراث فرهنگی و گردشگری ، دو ستاره شناسایی می‌ گردد .

شمشک همچنین دارای ۴ رستوران است . که یکی از آنها در قله قرار دارد .

حوادث
در فروردین‌ ماه ۱۳۸۶، خروج کابل موجب سقوط اسکی ‌بازان شد که در این حادثه حداقل ۶ نفر مجروح شدند . بررسی ‌های آماری نشان می ‌دهند که از هر هزار نفر که در این پیست اسکی می ‌کنند ، بطور متوسط ۳/۲ نفر آسیب می بینند . در سال های ۱۳۷۸ و ۱۳۷۹ جمعاً سی و دو هزار نفر روز اسکی در این دو پیست انجام شده که ۷۶ مورد آسیب گزارش شده است .
Wikipedia.org

0 نظرات:

ارسال یک نظر