کانون ایرانیان: پل زمان ‌خان در استان چهار محال و بختیاری
کانون ایرانیان

۱۳۸۹ بهمن ۲۳, شنبه

پل زمان ‌خان در استان چهار محال و بختیاری

http://kanooneiranian.blogspot.com/
http://kanooneiranian.blogspot.com/
این پل یکی از بنا های با ارزش و قدیمی استان چهار محال و بختیاری است پل تاریخی زمانخان در مجاورت شهر سامان و در 29 کیلومتری شمال شهر کرد ، در استان چهار محال و بختیاری واقع شده است . تفکر اولیه ساخت پل در این مکان به دوره ساسانیان برمی گردد . در ادوار گذشته ایلات و عشایر بختیاری از روی آن آمد و شد می کردند . این پل به دستور زمان ‌خان یکی از سران ایل قشقایی که زمانی دامنه کوچ آنها تا منطقه می ‌رسید بر روی رودخانه زاینده ‌رود احداث گردید . دهکده سیاحتی زاگرس که دارای واحد های اقامتی و مشرف به زاینده رود و پل زمانخان است در مجاورت این پل بنا شده است . قرار گرفتن این پل بر روی آب های زاینده رود و وجود مناظر طبیعی چشمگیر اطراف در کنار اقدامات عمرانی انجام شده ، این منطقه را به یکی از قطب های گردشگری استان چهار محال و بختیاری تبدیل کرده است .

این پل دارای دو دهانه و 30 متر طول است و بر روی سه پایه سنگی طبیعی بنا شده است .
این منطقه دارای آب و هوای معتدل و بسیار لطیف و پاکیزه است و در روز های تعطیل پذیرای سیل گردشگران می باشد . امکانات هتل و کمپ و ویلا به صورت اجاره ای و همچنین سرویس بهداشتی و رستوران و چایخانه در این محل دیده می شود .
اطراف این پل مملو از باغ های فراوان با درختان گوناگون میوه می باشد که مناظر بدیع و شگفت انگیزی را بوجود می آورند . درختان هلو ، بادام و گردو در این منطقه بسیار خوب به بار می نشیند .

kousha.fotopages.com ، wikipedia.org

0 نظرات:

ارسال یک نظر