کانون ایرانیان: جنگل فندقلو در استان اردبیل
کانون ایرانیان

۱۳۸۹ بهمن ۱۹, سه‌شنبه

جنگل فندقلو در استان اردبیل

http://kanooneiranian.blogspot.com/
http://kanooneiranian.blogspot.com/
جنگل فندقلو در 30 کیلومتری شهر اردبیل و در 10 کیلومتری جنوب شهر نمین قرار گرفته است . این منطقه به خاطر داشتن جاذبه های منحصر به فرد جنگلی – مرتعی و گردنه زیبای حیران با جذابیت های طبیعی متنوع ، قابلیتی بسیار ممتاز برای توسعه در صنعت اکوتوریسم را دارد .

عرصه جنگلی فندقلو بخشی از جنگل های شرق استان اردبیل به شمار می رود . این جنگل در سطحی به طول 25 کیلومتر پراکنده است مساحت منطقه فندقلو 2/4062 هکتار می باشد که 4/1108 آن تحت پوشش عرصه جنگلی و بقیه مرتفع می باشد . بلند ترین نقطه ارتفاعی مربوط به کوه سنگر ( محل تاسیسات و دکل های مخابراتی ) به ارتفاع 2120 متر از سطح دریا ست .
در جنگل فندقلو 19 گونه جنگلی متعلق به 8 تیره و 17 جنس شناسایی شده است . در بین انواع شناسایی شده گونه های نادری نظیر فندق ، مرز ، راش ، بلوط ( بلند مازو ) و بید مشک وجود دارد . در منطقه فندقلو حیواناتی نظیر روباه ، گرگ ، خرس قهوه ای ، سمور و پرندگانی چون قرقاول ، کبک و عقاب طلایی یافت می شود .
فندقلو منطقه منحصر به فردی برای توریسم ییلاقی و تفریحی است . پیست اسکی روی چمن آن احداث شده و با تکمیل آن می توان مسابقات جهانی و بین المللی اسکی را در آن برگزار کرد .

این منطقه از نظر قابلیت های توسعه دارای امکانات زیر است :
1 - قابلیت بهره برداری از ورزش اسکی روی چمن در فصول غیر زمستان
2 - قابلیت استفاده برای ورزش اسکی در فصل زمستان
3 - قابلیت اکوتوریستی برای اقامت های ییلاقی
4 - قابلیت اکوتوریستی برای تور های گروهی دانشجویی و دانش آموزی
5 - قابلیت پیک نیکی آن در درون درخت زار های فندق
6 - قابلیت فرهنگی ظرفیت اکوتوریستی آن تحت عنوان جشنواره فندق چینی
bolgfa.com

0 نظرات:

ارسال یک نظر